Έρευνα στη Βρετανία, για τα σουπερ μάρκετ έδειξε ότι η μεγάλη συσκευασία (συνήθως 1 Kg) ενός προϊόντος δεν είναι πάντα
οικονομικότερη από μικρότερες συσκευασίες του ίδιου προϊόντος.
Παραδοσιακά, η χύμα πώληση ενός προϊόντος ήταν εγγύηση ότι όταν αγόραζες μεγαλύτερη ποσότητα έπαιρνες το προϊόν σε καλύτερη τιμή.
Αλλά η αλήθεια στο σύγχρονο σούπερ μάρκετ είναι πολύ διαφορετική,
τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι τα πάντα, από δημητριακά μέχρι και καφέ, μπορεί να είναι φθηνότερα σε μικρότερες συσκευασίες.
Η έρευνα παρακολούθησε τις τιμές σε μεγάλα εμπορικά σήματα (Tesco, Asda, Sainsbury και Waitrose ) και κατέληξε ότι ο καταναλωτής πρέπει να πηγαίνει με αριθμομηχανή στο σουπερ μάρκετ για να αγοράζει αυτό που συμφέρει οικονομικά.
Για παράδειγμα ένα κουτί με 1kg δημητριακά Kellogg κόστιζε £ 3.38, ενώ η συσκευασία των 750 gr του ίδιου προϊόντος κόστιζε μόνο £ 2.
Η Asda πρόσφερε ένα πακέτο με δύο τεμάχια των 350 gr τυρί τσένταρ (cheddar) στην τιμή των £ 6,98 αλλά εάν ο καταναλωτής αγόραζε δύο μικρότερες συσκευασίες που η καθεμιά περιείχε 350 gr τυρί τσένταρ θα πλήρωνε μόνο £ 4.
Παρόμοιο μοτίβο παρατηρήθηκε στο Nescafe καφέ. Στο δεύτερο μεγαλύτερο σούπερ μάρκετ της Βρετανίας, η συσκευασία των 500 gr Nescafe, κόστιζε £ 11.50 αλλά εάν ο καταναλωτής αγόραζε δύο συσκευασίες των 300 gr Nescafe θα πλήρωνε μόνο £ 10.
Στο Waitrose ένα μπουκάλι 700ml Vodka Absolut κοστίζει £ 19.60, αλλά ένα μπουκάλι 350ml Vodka Absolut κοστίζει £ 9, ενώ καταγράφηκαν πολλές ακόμη αναντιστοιχίες.
Η αναντιστοιχία αυτή συμβαίνει όταν τα σούπερ μάρκετ μειώνουν την τιμή των μικρών συσκευασιών για μια προσωρινή προώθηση ή για να συντονιστούν με αντίπαλο πωλητή που κάνει μείωση τιμής σε κάποιο προϊόν.
Αλλά το αποτέλεσμα είναι ότι οι αγοραστές δεν μπορούν πλέον να βασίζονται στην πεποίθηση ότι οι μεγαλύτερες συσκευασίες είναι συμφέρουσες, δηλαδή ότι αυτόματα παίρνουν περισσότερη ποσότητα ενός προϊόντος σε φθηνότερη τιμή.
Σύμφωνα με την Kiti Souninen, retail expert at analysts Mintel, τα σούπερ μάρκετ επωφελούνται από τη συντριπτική πλειοψηφία ανύποπτων καταναλωτών που αγοράζουν μεγάλες συσκευασίες προϊόντων γιατί νομίζουν ότι τους συμφέρει οικονομικά.
Τα σούπερ μάρκετ παρανομούν ακόμη και όταν προωθούν ένα προϊόν με αφίσα που γράφει «Bigger Pack, Better Value», όταν αυτό είναι αναληθές.
Ο Richard Lloyd, executive director at consumer group Which?, λέει πως είναι
απαράδεκτο το γεγονός να βρίσκονται σε σύγχυση οι αγοραστές που αγοράζουν τα προϊόντα, όταν υπάρχει τέτοια οικονομική κρίση.
Πηγή: http://hellenicrevenge.blogspot.com/2013/08/blog-post_29.html
Παραδοσιακά, η χύμα πώληση ενός προϊόντος ήταν εγγύηση ότι όταν αγόραζες μεγαλύτερη ποσότητα έπαιρνες το προϊόν σε καλύτερη τιμή.
Αλλά η αλήθεια στο σύγχρονο σούπερ μάρκετ είναι πολύ διαφορετική,
τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι τα πάντα, από δημητριακά μέχρι και καφέ, μπορεί να είναι φθηνότερα σε μικρότερες συσκευασίες.
Η έρευνα παρακολούθησε τις τιμές σε μεγάλα εμπορικά σήματα (Tesco, Asda, Sainsbury και Waitrose ) και κατέληξε ότι ο καταναλωτής πρέπει να πηγαίνει με αριθμομηχανή στο σουπερ μάρκετ για να αγοράζει αυτό που συμφέρει οικονομικά.
Για παράδειγμα ένα κουτί με 1kg δημητριακά Kellogg κόστιζε £ 3.38, ενώ η συσκευασία των 750 gr του ίδιου προϊόντος κόστιζε μόνο £ 2.
Η Asda πρόσφερε ένα πακέτο με δύο τεμάχια των 350 gr τυρί τσένταρ (cheddar) στην τιμή των £ 6,98 αλλά εάν ο καταναλωτής αγόραζε δύο μικρότερες συσκευασίες που η καθεμιά περιείχε 350 gr τυρί τσένταρ θα πλήρωνε μόνο £ 4.
Παρόμοιο μοτίβο παρατηρήθηκε στο Nescafe καφέ. Στο δεύτερο μεγαλύτερο σούπερ μάρκετ της Βρετανίας, η συσκευασία των 500 gr Nescafe, κόστιζε £ 11.50 αλλά εάν ο καταναλωτής αγόραζε δύο συσκευασίες των 300 gr Nescafe θα πλήρωνε μόνο £ 10.
Στο Waitrose ένα μπουκάλι 700ml Vodka Absolut κοστίζει £ 19.60, αλλά ένα μπουκάλι 350ml Vodka Absolut κοστίζει £ 9, ενώ καταγράφηκαν πολλές ακόμη αναντιστοιχίες.
Η αναντιστοιχία αυτή συμβαίνει όταν τα σούπερ μάρκετ μειώνουν την τιμή των μικρών συσκευασιών για μια προσωρινή προώθηση ή για να συντονιστούν με αντίπαλο πωλητή που κάνει μείωση τιμής σε κάποιο προϊόν.
Αλλά το αποτέλεσμα είναι ότι οι αγοραστές δεν μπορούν πλέον να βασίζονται στην πεποίθηση ότι οι μεγαλύτερες συσκευασίες είναι συμφέρουσες, δηλαδή ότι αυτόματα παίρνουν περισσότερη ποσότητα ενός προϊόντος σε φθηνότερη τιμή.
Σύμφωνα με την Kiti Souninen, retail expert at analysts Mintel, τα σούπερ μάρκετ επωφελούνται από τη συντριπτική πλειοψηφία ανύποπτων καταναλωτών που αγοράζουν μεγάλες συσκευασίες προϊόντων γιατί νομίζουν ότι τους συμφέρει οικονομικά.
Τα σούπερ μάρκετ παρανομούν ακόμη και όταν προωθούν ένα προϊόν με αφίσα που γράφει «Bigger Pack, Better Value», όταν αυτό είναι αναληθές.
Ο Richard Lloyd, executive director at consumer group Which?, λέει πως είναι
απαράδεκτο το γεγονός να βρίσκονται σε σύγχυση οι αγοραστές που αγοράζουν τα προϊόντα, όταν υπάρχει τέτοια οικονομική κρίση.
Πηγή: http://hellenicrevenge.blogspot.com/2013/08/blog-post_29.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου